W ubiegłym tygodniu otrzymaliśmy ogromną dawkę materiałów prezentujących rozgrywkę w Dragon Age: Inquisition. Wzbudziły one niemałe zainteresowanie, zarówno wśród fanów serii jaki i tych, którzy byli do tej pory nią zawiedzeni. Twórcy podgrzewają więc nadal atmosferę wokół tytułu, który pojawi się dopiero pod koniec przyszłego roku, zapowiadając, że będzie on najtrudniejszym i najbardziej wymagającym przedstawicielem cyklu.
W rozmowie z serwisem
Digital Spy, przedstawiciel
BioWare zapewnia, że brak autoregeneracji zdrowia oraz ograniczone zasoby, którymi dysponujemy podczas walki, to tylko część z rzeczy, stanowiących o wyzywaniu jakie nowy
Dragon Age postawi przed graczami. Przed każdą serią pojedynków zdecydujemy o składzie drużyny oraz ekwipunku czy miksturach. Producenci chcą przy tym, by przy decyzji o rozwoju postaci, zamiast o pojedynczych starciach, myśleliśmy w kategoriach długoterminowych, biorąc pod uwagę słabości i mocne strony towarzyszy.
Zachowanie przeciwników także wpłynie na wyzwanie płynące z rozgrywki. Mają oni pracować w grupie, pomagając sobie nawzajem. Wykorzystując przewagę liczebną mają wymuszać na nas stosowanie adekwatnej do sytuacji strategii. Deweloper określił nawet walki mianem łamigłówek, które trzeba będzie rozpracować.
BioWare myśli jednak także o osobach niespecjalnie zainteresowanych walką, których do gry przyciągnie jej fabuła. Dlatego też, tytuł posiadać ma opcję zmiany poziomu trudności rozgrywki. Na najniższym z nich poradzimy sobie bez problemu nawet z najgroźniejszymi wrogami, ciesząc się z rozwoju historii oraz bezproblemowej eksploracji otwartego świata.
Oczywiście weterani RPG-ów mogą wzruszyć tylko ramionami na tego typu rewelacje, bowiem rozwiązania, o których opowiada
BioWare, są stare jak świat i powinny być naturalnymi rozwiązaniami dla gatunku. Niestety, w ostatnich latach stawia on jednak coraz większy nacisk na czystą akcję, a nie planowanie, co zresztą widać wyraźnie w wielu współczesnych tytułach.
Źródło:
"Ender" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2013-09-05 21:34:52
|
|